google tags

sunnuntai 6. kesäkuuta 2021

Kuntosalitreenaus

Kirjotin treenaamisesta aikaisemmin jo tuonne instagramin puolelle, mut päätin avata aihetta täälläkin. 

Oon siis käynyt ensimmäistä kertaa kuntosalilla 2014. Se on kulkenu tähän päivään saakka matkassa mukana, välillä enemmän, välillä vähemmän. Tällä hetkellä se on todella tärkeä ja iso osa arkea. Koen kuntosalitreenamiseen kovasti paloa ja intohimoa. Käyn keskimäärin 3-4 kertaa viikossa salilla.


Oon tykänny käydä vuosien varrella kehonkoostumus-mittauksissa. Niistä oon saanu suunta antavaa tietoa, muutoskuvien lisäksi, että onko sitä kehitystä tapahtunu ollenkaan. Oon 159cm pitkä ja painan 56 kiloo tällä hetkellä. Painoo saa luvan kanssa tulla lisää. Parhaana mittarina pidän tyytyväisyyttä peilikuvaan ja että keho toimii niinkuin pitää. Siitä tiiän että teen ainakin jotain oikein.

En oo ikinä ostanu kenenkään treeniohjelmia vaan aina suunnitellu kaikki treenit itse. Ottanu toki vinkkejä vastaan kavereilta. Youtubesta videoita kattomalla oon opiskellu oikeenlaisia tekniikoita ja lukenu paljon blogeja lihaksen kasvattamisesta. Liikeradat on kehittyny pikkuhiljaa oikeille raiteillee, mutta varmasti vielä nykyäänki niissä ois hiomisen varaa.

En ole koskaan dietannut. Enkä perusta edelleenkään ruokavalion liian tarkkaa kyttäämistä, grammojen mittailua taikka mielihalujen kieltämistä itseltään. Miusta tää kehonrakennus-kulttuuri on menny ihan liian kaupalliseks enkä usko puolienkaan jauhemömmöjen toimivuuteen. Käytän mieluummin nekin rahat oikeaan ravitsevaan ruokaan. 

Oon syöny aina aika perusterveellisesti, voisin toki lisätä kasviksia. Rakastan 'roskaruokaa' ja tykkään syyä karkkeja ja leivonnaisia. Kyllä maitorahka ja kananmunat ovat tämän naisen tiellä pitäneet. Ennen join proteiinijuomia mut nykyään nekään ei mee alas. Oon rakastunut kylläkin proteiinipatukoihin ja proteiini pannukakkuihin. Ennen treeniä juon joskus pre-workoutin sekä oon tykänny juoda bcaa-juomia treenien aikana.

Tää on vaan miun tapa treenata, enkä mie oo sanomaan kellekkään mikä on se ns. oikea tapa. Itse oon kokenu tän tavan toimivaks itellä. kehoa ja mieltä kun kuuntelee, niin silloin koen olevani oikeilla raiteilla.


-Milla-

1 kommentti:

  1. Tuo on kyllä totta, että muutoskuvien lisäksi kehonkoostumus-mittaukset antavat tietoa kehityksestä. Itse kuntoilen kuntosalilla myös mutta odotan innolla, että yrityskuntosali valmistuu ja pääsee sinne harjoittelemaan. Säästän tällä tavoin paljon enemmän aikaa arjessa kun kuntosalille ei tarvitse erikseen ajaa harjoittelemaan.

    VastaaPoista