google tags

tiistai 10. marraskuuta 2020

Lähiöunelmii

Lupasin aikasemmin avata hieman mun unelmia. Jotkut näistä on kylläkin jo toteutunu. Oon nykysi semmonen taivaanrannanmaalari että näitä haaveita ja unelmia tulee ja menee.

Pieni quote tähän alkuun.

Kun valmistuin lähihoitajaks, tiesin aina kouluttautuvani pidemmälle. Olla korkeesti koulutettu. Hain 2017 sairaanhoitajaksi (onneks en päässy) ja 2018 hain liikunnanohjaajaksi (luojan kiitos, en päässy myöskään tänne). Nyt 2020 hain kolmannen kerran AMK:hon tradenomille, olin täysin varma että tää on mun ala. Eikä tää korkeekoulutetuksi tuleminen tule suvun paineesta. Mun suku kuuluu siihen työväenluokkaan. Jos mietitään sosiaaliluokkaa. Ehkä tää käsitys tulee myös siitä kun olin 15kesänen ja turhautuneena avauduin mummolle että en jaksas olla koko kesää töissä. Sit ukki tuohtuneena anto sivu kommentin siihen jotenkin näin 'Töitä tehhään sillonkun niitä on.' Ja Milla 15v oli koko kesän töissä.

Mun unelma on ihan aina ollu tulla äidiks. Mietin jo 14-vuotiaana et tuun olee nuori äiti, tyyliin et saan sen lapsen kakskymppisenä. Täytin just 22 enkä oo lähelläkään valmis "hankkimaan" lapsia :D. Ei siihen kai ikinä voi olla täysin valmis, mut haluun "hankkia" lapset sitkun oma elämäntilanne tarjoo siihen suotuisat olosuhteet. Siks heittomerkeissä koska musta lapsia ei hankita, niinkuin jotain asiaa kaupasta. Vaan ne saadaan joko yllätyksenä tai lahjana tai parhaassa tapauksessa yllätyslahjana. Muutenkin mun koulu kestää vielä +3 vuotta joten lapsihaaveet on laitettu aarrearkkuun ullakolle. Ainiin nojoo, tarvittas siihen se mieskin vissiin, mut ei oo pois suljettu vaihtoehto että tekisin sen lapsen yksin. Eikä voi ikinään olla varma että voinko ees saada lapsia mutta ne on sen ajan murhetta sitten.  

Yks mun suurista unelmista oli myös asua ulkomailla. Pakkasin kimpsuni ja kampsuni 2019 keväällä ja lähin Ranskaan. Voi pojat, se oli mun elämän parasta aikaa. Mutta samalla koin kovaa suomi-kaipuuta. Joten päätin että tuun kasvattaa mun lapset Suomessa. Tajusin että en oikeesti ees halua asua missään muualla kuin Suomessa. Olin niin kovin kaukana mun kaikista läheisistä 3kk ja täällä suomessa asiat on oikeesti tosi hyvin. 

Joskus olin turkissa.

Sit haluun joskus ajaa semmosella hienolla autolla. Ei ehkä niin väliä onko mulla tulevaisuudessa niin hieno asunto mut auton pitää olla hieno. Oon siis omistanu joskus fiat punton (😂). Mut se oli kyllä luotettava auto. Harmi kun sille kävi vähän köpelösti. 

Mun ex-luottopeli

Sit kans unelmana on käydä lapissa ja Norjan lofooteilla. Katoin viime kesänä niin kateellisena ig feediä kun tuntu että kaikki kävi siellä ja ite oisin halunnu olla siellä kans. 

Sit tottakai mun tärkein unelma on elää ilman pelkoo siitä että masennus/uupumus/burnout/voimattomuus palais. Varmaan se tulee aina kolkuttelee silloin tällöin olkapäälle mut että se pysyis ees siellä selän takana, eikä lävähtäs 'yhenäkin' vasten kasvoja. 

Sitten oon pahemman kerran koukussa tatuointeihin ja miun unelmana on saada vasemman käden 'hiha'. Ei mikään halvin harrastus, mut oon suunnitellu tän semmoseks elämän mittaseks jutuks.

Viimeisimpänä muttei vähäisimpänä haluisin joskus perustaa yrityksen tai olla osana johtamassa semmosta. Tää on ehkä vähän epätodennäköisin haave tässä vaiheessa elämää. Mut haluaisin joskus olla oman itteni pomo.


-Milla-


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti