google tags

keskiviikko 22. huhtikuuta 2020

Eka blogipostaus




Vuoden päivät mie tätä asiaa pähkäilin ja tässä sitä nyt ollaan. Jännittää hirveesti koska nyt mie tän teen. Tästä tulee totta.

Kuka mie olen?

Olen siis Milla, 21 vuotias. Asustelen Joensuussa, Pohjois-Karjalassa. Opiskelen tällä hetkellä Joensuun iltalukiossa äidinkieltä ja englantia. Käyn myös Karelian ammattikorkeakoulun kehittämää korkeakoulustartti-valmennusta, jossa käydään laajasti läpi pääsykokeisiin liittyviä asioita. Sieltä saan myös vinkkejä ja tehtäviä liittyen omaan oppimiseen ja (toivon mukaan) tuleviin opiskeluihin. Hain kevään yhteishaussa tänne joensuuhun tradenomiksi, liiketaloutta opiskelemaan. Hain pelkästään Joensuuhun koska en oo valmis muuttamaan vielä muualle.
Olen siis peruskoulutukseltani lähihoitaja mutta päädyin vaihtamaan alaa erinäisistä syistä johtuen, voin avata niitä syitä vähän myöhemmin.


Miksi perustan blogin? Mitä blogissani aijon teille kertoa ?


Monta viikkoa mietin että tarvitsen lisä projektin. Jonkun asian johon keskittyä kun aika alkoi käydä pitkäksi. Yllätys yllätys minkäs muunkaan kuin koronan takia.
Oon Instagramin puolella jakanut miun arjesta palasia tiuhempaan tahtiin viimevuosina ja se löytyy nimellä millakummunmaki.
Oon aina tykänny puhua asioista. Mutta mulla on myös mustavalkonen vihko, johon kirjotan paljon mun ajatuksia. Vähän niinkuin tyhjennän pään siihen puhtaalle paperille, - se jos mikä on terapeuttista.
Halusin aloittaa kirjoittaa asioista julkisemmin päiväkirjamaiseen tyyliin. Kirjoittaminen on mulle helpompi tapa ilmaista asioita tai ainakin mun kanssaolijoiden on helpompi vastaanottaa asia. Miun selittäessä jotain asiaa, juttu jakautuu kuin hämähäkin verkko pieniin asianyhteyksiin ja tosi usein kysyn että, mistäs tämä juttu lähti liikkeelle.



Auringonlasku miun kodin läheltä Joensuusta



Nyt repäisen laastarin irti ja kerron teille että sairastan ”nykyajan trendi sairautta” masennusta. Noin nyt tiedätte senkin miusta. Kerron sen näin heti alkuun koska se on asia mikä tulee värittämään miun kirjoituksia. Tuun puhumaan paljon aiheista jotka pyörii mielenterveyden ympärillä. Haluun antaa omaa näkövinkkeliä miten elämä sujuu mielenterveyden tasapainottelun kanssa.
Haluan myös olla rikkomassa stereotypioita, mitkä jyllää edelleen mielenterveyden ja sen ongelmien ympärillä. Faktahan on se että mielenterveys on jokaisella meistä oli se sitten terve tai sairas. Eikä elämä masennuksen kanssa mene ihan niinkään että käydään hakemassa lääkäriltä diagnoosi, lääkkeet kouraan ja kotiin. Mutta siitäkin lisää tuonnempana.



- Milla -


1 kommentti:

  1. Thank you very much for highlighting the importance of mental health. You are brave and intelligent.
    Kiitos

    VastaaPoista